Циліндри для замків: різновиди та їх особливості
На циліндрі замка (або як ще його називають: личинка, сердечник або циліндровий механізм секретності) лежить вся відповідальність захисту від т.зв. інтелектуальних методів злому. Тобто з якого б якісного загартованого металу не було виготовлено дужку та інші елементи замка, якщо при цьому використано ненадійний циліндр – такий замок однаково легко відкрити.
У статті ми розберемо основні види циліндрів, що використовуються в велозамках та розглянемо їх особливості.
Високозахищений циліндр
Циліндри, в яких застосовуються сучасні високоточні технології. Випадків відкривання відмичкою таких замків не зафіксовано. Зробити дублікат ключа можливо лише у виробника, маючи картку з кодом. В торцях циліндрів містяться вставки з твердих матеріалів, що практично унеможливлює висвердлювання або виламування. Як правило, є можливість виготовити майстер-ключ для відмикання кількох замків одним ключем. Використовується в топових моделях деяких виробників, наприклад: ABUS Plus та X-Plus.
З недоліків: висока вартість, довго відновлювати втрачені ключі.
Дисковий циліндр (фінський ключ)
Дуже розповсюджений у вело замках механізм відкривання. Циліндри такого типу зявились в 1907 році завдяки Емілю Хенрікссону (Emil Henriksson), майстру з ремонту офісного обладнання, засновнику відомої своїми замками фірми ABLOY. В процесі ремонту машини для підрахунку грошей йому прийшла ідея створення замка з поворотних дисків.
Плюси дискового замка: стійкість до відмикання відмичкою, добре переносить перепади температур, попадання вологи та пилу в механізм.
Недоліки: слабка захищеність більшості таких замків від силових методів злому, однак серйозні виробники використовують додатковий диск з твердого сплаву, що вільно прокручується і заважає висвердлюванню.
Загалом, дискові циліндри важаються досить надійними і є оптимальними у співвідношенні ціна/якість.
Штифтовий циліндр (англійський ключ)
Замки такого типу з’явились ще в кінці ХІХ ст. і незважаючи на те, що їх легко взломати, виготовляються дотепер. В порівнянні з попередніми двома типами циліндрів, штифтовий механізм має купу недоліків: легко відмикається з допомогою нехитрої відмички, підбором ключа або будь-яким іншим способом: бампінгом, виламуванням, висвердлюванням тощо.
Більш-менш надійні замки такого типу комплектуються накладками, що перешкоджають виламуванню та висвердлюванню.
Виключення становлять лише циліндри ABUS серії KTS 5000. Вони стійкі до взлому і є найкращими у світі в своєму класі. Однак ними велозамки не комплектуються.
Велозамки з циліндрами штифтового типу рекомендують лише для недорогих велосипедів або ж як додатковий захист.
Окремо виділимо кодові замки. Очевидно, такі замки можна відкрити підбором коду, тому найбільш надійні моделі замків замикаються ключем. Надійність кодових замків визначається міцністю матеріалів, з яких їх виготовлено.
Плюси: не загубите ключ), велосипедом може користуватись ще хтось з членів родини, або ж знайомі, яким ви повідомите код замка. Також код легко змінити.
І на останок найголовніше: не залежно від типу механізму замикання, якщо при виготовленні циліндра замка використовуються неякісні метали, його можна відкрити викруткою, іншим ключем або будь-чим швидко та безшумно. Саме тому не варто купувати замки невідомого походження, якими б надійними і товстими вони не здавалися на перший погляд.